wxxx24
BONSUNA FOORUM
 Language:
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

TRANSLATE POSTS TO ENGLISH (google translate)
NB! FOORUMIS PILTIDE NÄGEMISEKS PEATE OLEMA SISSELOGITUD!
NB! YOU MUST "LOG IN" TO SEE ALL PICTURES!

-40 -50% Coco
Pages: 1 ... 6 7 [8]   Go Down

Author Topic: Maikkel'i blogi  (Read 30610 times)

maikkel

  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #105 on: April 29, 2014, 07:32:41 »

Päris pikk paus sisse tulnud. Vahepeal eluline muutus olnud ehk igapäevane sissekäidud rutiin täiesti ümber mõeldud ja sai eile kaalule astutud ja väga kiirelt maha tuldud ning ujukad kotti visatud. Hoogsalt ratta selga ning leekima. Ise olen mõtisklenud, et millest selline kaalutõus. Suurim probleem tundub olema vähene kehaline liikumine ehk isegi kui süüa enam vähem tervislikult, vahepeal patustades, siis minu puhul avaldub see ülikiirelt. Muidugi istuv töö on korralik killer! Viimasel 3-4 kuul olen töölt tulles meeletult väsinud ja loid. Pidevalt lubasin endale, et täna lähen ratta selga või ujuma ja nii need lubadused aina pikenevad. Lasin endast eile ülalt poolt pilti teha, ilma särgita ja kõrvutasin seda perioodga kui olin elu parimas vormis ehk kaalunumber näitas 93kg ja siis jõudis kohale, et pakspoiss, hakka liigutama end! Rattaga ujulasse ning 1,5 km 44 min ei olnudki väga halb, sest arvasin, et kui 1km suudan sulistada, siis on enam-vähem, kuid läks sutsu paremini :)
Peale trenni oli mõnusalt pehmo olla. Excelisse kanded sisse oma tegemistest ja pùüan maikuuga kaalu alla 100kg saada. eile õhtul peale ujumist ilutsesid silmipimestavad 104,8 kg.

Minu suurimaks väljakutseks saab olema aja jaotamine igapäevaelu ja trenni vahel. Idee on olemas, nüüd vaja teostama hakata, sest see, mis kaalult vastu vaatas - peab kaduma!
Logged

maikkel

  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #106 on: April 30, 2014, 10:31:25 »

Eile õhtul ratas 10km ja siis bassu. Käed hetkel natuke kanged, kuid 44 minutiga 1,5 km ujutud ning kaal 102,6kg.
Logged

maikkel

  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #107 on: January 31, 2015, 14:56:24 »

Pikk paus olnud viimasest kirjutatust, kuid uuesti basseinis. Tahaks suveks kaalu 95 kg peale saada.

Oli üks tugevalt erandlik ujumine, kus vette jäi 3km. Eriti loomalik, lausa mootorpaadi tunne oli sel päeval :)

 Jaanuari kokkuvõte:

Vette jäid -2,4kg
Kokku distants 16,9 km ja ajamõõdikult 7,25h. Puhtalt formaalses mõttes.

« Last Edit: January 31, 2015, 14:58:05 by maikkel »
Logged

mp

  • Posts: 2362
  • tervist!
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #108 on: January 31, 2015, 17:34:07 »


See on väga märkimisväärne, et pikima korraga läbitud distantsi 1 km aeg on kiireim. Eeldaks vastupidist. Seda enam, et lühemad distantsid on märgatavalt aeglasema kilomeetriajaga läbitud. Tead põhjust?
Logged

maikkel

  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #109 on: February 01, 2015, 08:42:59 »

Hea tähelepanek! Kuna suurem osa mu ujumistest leiab aset õhtul, siis 3km läbimine oli nädalavahetuse hommikul. Üldse oli kummaline hommik heas mõttes sel päeval, kus uni kadus 6:45 hommikul ja selline metsik adrekas oli sees. Ujulasse jõudes oli enesetunne väga hea, kuid tunne, et nüüd tempokalt 3km vette jätan, ei olnud. Samas kõik klappis - energiat mõnusalt, vaba hommik, vähe rahvast, üksi rajal. Tempo oli algusest peale maruline, sest tavaliselt läheb enda käima tõmbamiseks kuskil 0,5km. Hiljem välja ronides tundsin, kuidas kogu keha oli sellise mõnusa kurnatuse all. Kokkuvõtvalt paneks selle selliste päevade ritta, mida võiks tihedamini olla, kus selline ebaloomulikult suur adrekas ja mott on peal + ülejäänud tegurid samuti klappimas, siis on tunne, et mitte miski ei ole võimatu :)

Igaljuhul veebruar ette tiksunud ja aeg sulistama minna :)
Logged

mp

  • Posts: 2362
  • tervist!
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #110 on: February 01, 2015, 12:23:17 »


Ise olen viimasel ajal proovinud 15 minutilisi sutsakaid - nii tempokalt kui tol hetkel mõistlik tundub. Ja ongi kogu "trenn".
Logged

maikkel

  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #111 on: February 01, 2015, 17:18:47 »

Sellised spurdilaaseid asju ka ise katsetanud, üldjuhul jätan selle ujumise lõppu.

Täna tuli jõulised 2 km ja 45 min. Mõnus värske oli olla ja terve rada minu päralt, ei pidanud korrigeerima oma tempot, vaid sain ainult juurde panna. Viimased 500m andsin nii kuuma kui sain ehk pulsi keris mõnusalt lakke ja käed lõpuks päris läbi.

Lõuna ajal veel rabas mõnus 5km jalutatud.
Logged

maikkel

  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #112 on: January 13, 2016, 13:47:17 »

Olen ära kadunud, elutempo vahepeal kreisi olnud ja nüüd aasta algusest uuesti basseinis.

9. jaanuar - 1,5 km, aeg 39 min
10. jaanuar - 1,5 km, aeg 38 min
11 jaanuar - 1,75 km, aeg 44 min

Usun jäädavalt, et inimesel on mingi lihasmälu vms, sest viimati sai vees käidud septembris ja peale seda pole ujuma jõudnud ning esimese korraga kohe mõnusad 1,5 km. Ei oleks uskunud. 12. jaanuar jätsin vahele, sest tundsin, et keha on väsinud.

Kaal 11.01 seisuga 110,3 kg
Logged

maikkel

  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #113 on: August 27, 2018, 14:18:39 »

Ohhoo, viimasest postitusest on kena mitu aastat möödas.  ::) Mõtlesin, et kirjutaks natukene oma mõtteid siia :)

Aastast-aastasse ja kuust-kuusse on alati nö tuhh peal olnud, et nüüd võtan end käsile ja nüüd tekitan korrektse rutiini...lõpuks taandub see kõik lühiajalisele ettevõtmisele ning kulmineerub ikka sama tulemiga ehk nullpunktis tagasi.
Nüüd aga tunnen, et midagi on teistmoodi, sest käisin vist oma kaaluga madalpunktis ära ja sain aru, et sellisel viisil jätkates läheb lõpuks väga keeruliseks. Kaal näitas 119.9 kg ning peas käis ära klõps - nüüd või mitte kunagi.
Otsisin välja Marek Kalmuse poolt mulle koostatud toitumiskava ja hakkasin seda õppima. Reaalselt tuupima ja endale selgeks tegema, et see peab saama eluviisiks mitte aga kaootiliseks tegemiseks. Oma peas tuleb see otsus teha ning enamik ajast olen feilinud just toitumise pärast, aga see ongi #1 millest kõik saab alguse. Reaalselt on mul nüüd toitumiskava minuga igalpool kaasas - telefonis, arvutis ja kodus külmikul. Sain aru, et ma pean selle endale kinnistama ning läksin asjaga liikvele sellel aastal peale jaanipäeva. Mulle tõesti meeldib ujuda ning leidsin end taas basseinist ning tegin endaga kokkuleppe - alla 2km ei uju! see pidi saama standardiks...mis siis, et viimasest ujumisest oli möödas 8-kuud ja puudus igasugune teadmine, mis mind vees ootab, aga elus tuleb eesmärke seada ja seada need nii, et neist ka kinni pidada. Vette ma kukkusin ja oma 2km ära ujusin ning aeg 56 min - ei teinud ajalisest faktorist välja, sest oluline oli oma lubadust pidada....ja nii ma siis liikvele läksin. Järgmine eesmärk oli vette jõuda vähemalt 3x nädalas, aga sellest olulisem oli söömine. Esimest korda ma seadsin söömise trennist olulisemaks ja pean seda ka tänase päevani. Algus oli kohutavalt raske. Kogu selle menüü dešifreerimine ja endale selgeks tegemine. Nädal-poolteist reaalselt kannatasin hambad ristis, aga rühkisin edasi.
Suvepuhkus lähenes, põdesin ka seda, sest puhkuse ajal lastakse ikka vatsal vähe vabamalt olla ja trenni ei jõuta, aga olin enda suhtes karm ja motiveeritud. Kes mäletab, siis suvi on erakordselt kuum olnud ning kui mina basseini jõudsin, olid kõik juba rannas ehk tihtipeale leidsin end erinevates basseinides ja täiesti üksi...aga mulle meeldis!  8) - juuli esimeses pooles tundsin end ujulas juba väga hästi. Lihasmälu oli tagasi ning keha oskas ise valida rütmi, mis tempoga minna jne. Lõpuks tegin ka mõned pikemad otsad, alustades 3km ja lõpetades 4,35 km. Sain aru, et jaksu ja tahtmist on kõvasti ning seekord mind ei murra. Kaalunumbrid muutusid, aga sellest olulisem oli see, mis ma ise tundsin. Energiat hakkas rohkem olema ning aktiivsust tuli juurde, jõudsin rohkem...tahtsin rohkem.

Kui olin ujumisega juba sina peale saanud, siis tekitasin järgmise eesmärgi, et püüaks stabiilselt ujuda 2km ning seda 40 minutiga. See on tempo, mis hoiab mind vees reaalselt liikumises ehk sellist "võtan selle otsa vabalt" ei ole. Selge siht ja pidev tempo. Puhkepausi luban endale 1km peal paarkümmend sekundit ja siis teine km otsa. Kui juunis oli 2km aeg 56 min, siis tänaseks on see nihkunud 39 min ja 40s peale. Keskmiseks kiiruseks 3-3.2km/h. Minu jaoks on need numbrid olulised, sest see on mu välimääraja, kus ma tunnen veest tulles, et ma ei hoidnud end tagasi ja tõesti annan endast parima.

Nüüd viimasel ajal olen praktiseerinud rattasõit - ujumine - rattasõit. On vähe keerulisem, aga huvitav ja teostatav ning mis peamine - tunne on super!
Jõudsin täna ka enda jaoks märgilise numbrini. Hommikul kalule astudes näitas see 109.6 kg! Täpselt 2 kuud ja 1 päev tagasi oli numbriteks 119.9 kg ehk kadunud on -10.3 kg! Küll aga ei ole see lõpp-peatus, vaid vahepeatus ning eesmärk on kaalule ette saada ei rohkem ega vähem kui 99.9 kg. Seega minna on veel kõvasti.

Aga mis on selle 2 kuuga muutunud peale kaalukaotuse ?

1.   Enesekindlust on juurde tulnud tublisti.
2.   Spordikell on käe peal :D Olin skeptiline sellise tilulilu üle, aga pean tunnistama, et on motiveerinud ja mind tegutsema pannud.
3.   Riided, mis seni kapis ainult katsumise osaliseks said, lähevad nüüd mõnusalt selga 
4.   Innustan teisi. Need, kes näevad mind igapäevaselt liikumas on andnud tagasiside, et minu saavutatu on ka neid muudatustele viinud. See on vahest kõige olulisem, et oma tegevuse tulem on olnud laiahaardelisem kui mina ise.
5.   Energia. Seda on kordades rohkem ehk kohati on tunne justkui igiliikuril 


Nokitsen vaikselt edasi :)


Logged

maikkel

  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #114 on: October 15, 2018, 12:25:37 »

Viimasest postitusest nüüd natuke aega möödas ja paslik väike update teha. Vahepeal jäi ujumisse ja rattasõitu pisike paus sisse, aga toitumist vaatasin igapäevaselt. Nüüd mõnda aega taas vees ja ratta seljas ning enesetunne on jätkuvalt hea. Basseinis vastavalt tundele, 2km ja 3km - keha on muidugi enamaks võimeline, aga ei taha end ribadeks kiskuda. 3 km aeg viimane kord 60 min ja 23 sekundit, millega olen väga rahul. Ratta seljas ikka 30-40 km (õhtud lähevad nii kiirelt pimedaks ja ei taha siis liikluses väga tiksuda). Möödunud nädalavahetusel sain maastikuratta seljas 101 km vuratud. See oli ehe elamus ja plaan kindlasti korrata.

Mis mind natuke hirmutab on see, et kaalu olen saanud 105 kg peale, aga on nüüd jäänud kõikuma 105-106 kg vahele. 105kg näitas kaal 28.09 ja täna 16.10 106 kg ehk muutusi poleks justkui viimase 2 nädalaga olnudki. Mitte, et kaalunumber nüüd elukriitiline oleks, aga selline paigaltammumine on natuke nõutuks teinud...

Samas selga lähevad riided, mida enne ainult vaadata julgesin ja püksirihm läheb viimasesse pandlasse  8)

Hetkeks kaotatud -14.9 kg, aga tiksub edasi...
Logged

maikkel

  • Posts: 88
    • View Profile
Re: Maikkel'i blogi
« Reply #115 on: December 02, 2018, 11:59:01 »

Pisike update vahepeal. Sügise hakul sai eesmärgiks pandud, et maksku, mis maksab, aga veel 2018.a jooksul oleks soov kaalul näha kahekohalist numbrit. Et asi enda jaoks veel motiveerivam oleks, siis seadsin tärminiks, et novembri lõpuks peab olema kaalul vähemalt 99,9 kg.

* Sügise jooksul ja ka esimeste külmadega sai maastikurattaga tehtud 100+ km otsi. Jah, ei arvanud ma veel hiljuti, et millekski selliseks võimeline olen, aga tahtmine ja soov end proovile panna oli niivõrd suur, et ringe tegema sai mindud.

Distantsi keskmine: 24.8km/h
Max kiirus: 37.1km/h
Kalorid: 4,406




Distantsi keskmine 24.6km/h
Max kiirus 37.4km/h
Kalorid: 4,240



* Hetkel olen ujumise pausi peale pannud, sest viimane kogemus oli nii hull, et võttis korraks isu ära (ujula oli nimelt nii paksult täis, et polnud võimalik parima tahtmise juures ka normaalselt kruiisida)

* Vahelduse mõttes olen toonud oma päevadesse kõndimise. Stabiilselt 10-15 km ja ikka nii, et keha on märg. Samme päevas kuni 25 000

28.11.18 otsustasin astuda kaalule, et näha, mis on vahepeal toimunud. Üldjuhul kaalun end iga 2 nädala tagant, sest tihedamaks kaalumiseks ei näe vajadust - oluline on see, mis pilt vaatab vastu peeglist. Üllatus kaalule astudes oli suur - vaatasid vastu numbrid, mida ma nii kaua olin igatsenud - 99,9 kg !!!! - Palju puudu ei jäänud, et pisara poetanud oleks. Mõistsin, et juunikuus ette võetud teekond on saanud tulemi, mida ajasin algusest peale taga ja saavutasin selle! Mul kulus selleks 5-kuud, aga seda ka rahulikus tempos - TEHTUD!


Minu 5-kuud:

26.06.18 - kaal 119,9 kg
28.11.18 - kaal 99,9 kg

Kaotatud: -20 kg

Suvel sai soetatud ka nutikaal, küll mõned nädalad hiljem kui end jälgima hakkasin, aga panen daatumid kirja:

BMI:

19.07.18 - 30,9
28.11.18 - 26,3

Kaotatud: -4,6

Rasva mass (%)

19.07.18 - 24 %
28.11.18 - 18,4 %

Kaotatud: -5,6 %

Lihasmass (%)

19.07.18 - 72,3 %
28.11.18 - 77,6 %

Muutus: +5,3 %

Eelpool toodud numbrid on indikatiivsed, aga annavad siiski aimu, mis on olnud muutus ja mul on hea meel vaadata neid numbreid :)

Trenni sai tehtud tagasihoidlikult kui tulemit vaadata, kõike mõistuse piires ja rahulikult:

UJUMINE:



KOKKU: 51,38 km


RATAS:



KOKKU: 397,18 km

Kuidas need 5-kuud olid ?

1. Suvel alustades oli ahvatlusi oi kui palju. Esimesed poolteist kuni 2 nädalat olid väga rasked. Otsest murdumise hetke ei tulnud, aga selle kuni 2 nädala jooksul tundsin erinevaid küsimusi oma peas käimas ehk sain aru, et ma püüan iseendale mõelda välja vabandusi, miks mitte seda teed alustada. See on see kui ühel õlal istub sinu pehmo pool, kes ütleb, et jätka oma vanas rütmis ning teisel õlal see uus väljakutse, kes toksib vastu pead ja ütleb "algus on alati raske, läheb kergemaks" - ja lähebki!

2. Mõistsin, et trenn on oluline, aga veel olulisem on toitumine. Kõik minu aastate tagused tegemised olid alati suunatud peamiselt trennile, pööramata tähelepanu, mida mu keha vajab tegelikult, et saada vajalik energia. Kalibreerisin end täielikult ümber ja seadsin toitumise sama oluliseks kui trenn ja tulem oli kiire. Tõin sisse ka perioode, kus trennil oli rõhk väiksem, aga pidasin kinni toitumisest ja kõik toimis täpselt nii nagu peab - kaal langes! Treenimisega ei saa minna hulluks!

3. Ära kaalu iga jumala päev, sellel pole mõtet! Kui aastaid istusin kaalul pea iga päev, siis tekitasin endale mõttetult lisastressi kui nägin, et kaal ripub samal pügalal või on juurdegi tulnud. Kaal kõigubki, harju ära! 5-kuu jooksul kaalusin end iga 2 nädala tagant ja pühkisin opma peast vajaduse pidevalt kaalule mõelda ja usu, väga mõnus ja kerge hakkas. Kui sa teed seda, mida su toitumine ette näeb, siis liigub ka see kaal allapoole.

4. Vidinad. See on subjektiivne, aga annan enda nägemuse. Nimelt kõike seda tegema hakates puudus mul absoluutne teadmine, mida ja kui palju ma päriselt teen. Otsustasin leida endale kaaslase - käe peale. Kuna ujumine on üks mu lemmiktegevusi, siis ülevaadete põhjal sai uueks kellaks Apple Watch Series 3 (sügise algul uuendasin Series 4 peale). Olin algul küllaltki skeptiline, et kuidas selline vidin suudab mind üldse motiveerida või liikuma panna ? Suudab ja kuidas veel! Ma olen sellest vidinast lummatud ja laulatatud on ta mu käega 24/7/365 - Tõsi, kell ei tee tööd sinu eest, aga ta on abiks näitamaks su aktiivsust ja kui vaja, siis tuletab meelde, et aja oma fätt ääss püsti ja mine liigu! Olen vaimustuses.

Kaal. Mul puudus korralik kaal ja kuna tehnoloogia areneb nii kiirelt, siis leidsin endale ideaalse toote, milleks on ülevaadete põhjal nutikaal: Withings Body+ ...müüakse ka meil, aga siis oli hinna eest ja Amazoni sügavustest leidsin poole hinnaga. Mõistsin, et see oli super ost, sest on ühenduses WiFi-ga, lisaks süngib kõik andmed otse mu telefoni, kasutades selleks enda arendatud Health Mate rakendust. Ka on kättesaadav üle veebi: https://healthmate.withings.com

5. Sina ise! Jah, kõik algab Sinust! Sul peab olema tahtmine, sisemine põlemine! Sa pead olema järje -ja sihikindel. Sa ei saa mõelda, et see kõik võtab niikaua aega, vaid pead selle protsessi enda jaoks meeldivaks kujundama, sest Sa vormid iseennast! Selle perioodi jooksul ei ole olnud mul käega löömist kordagi, sest ma teadsin, mis suunas ma liigun ja ma teadsin, et ma saavutan selle. Kusjuures oli neid, kes ütlesid, et paar nädalat ja ma murdun. Tänaseks on nende inimeste suu jäädavalt kinni ja nad on palunud vabandust, et alahindasid. Hoia oma kuklas teadmist, et sa oled missioonil...sa võid lubada endale patupäeva või patueinet, aga jäta meelde, et see ei saa olla igapäevane!

Kodus külmiku peale kleepisin sildi, mis tuletab mulle pidevalt meelde, et ma olen teekonnal:





Mis edasi ?

Soovitud kaal käes, kas lähen vana rütmi ja elustiili juurde tagasi ? EI - olen võtnud sihiks, et:

1. Tahan praeguse kaalu (99,9 kg) pealt jõuda 95 kg peale, mis võiks olla ka minu ideaalkaal. Tärminiks panen hetkel 2019.a jaanuarikuu lõpp.
2. Jätkan kõndimisega (10-15km)
3. Talv on käes ning hakkan käima jääaugus. Terves kehas terve vaim + on ka väikese trenni eest.
4. Rattale talverehvid alla ja km koguma.
5. Toitun nii nagu olen teinud seda eelnevad 5-kuud.




« Last Edit: December 02, 2018, 13:51:42 by maikkel »
Logged
Pages: 1 ... 6 7 [8]   Go Up
 

Kaubamaja
youtube