wxxx24
BONSUNA FOORUM
 Language:
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

TRANSLATE POSTS TO ENGLISH (google translate)
NB! FOORUMIS PILTIDE NÄGEMISEKS PEATE OLEMA SISSELOGITUD!
NB! YOU MUST "LOG IN" TO SEE ALL PICTURES!

-40 -50% Coco
Pages: [1] 2 3 ... 11   Go Down

Author Topic: Getter!  (Read 48556 times)

Getter

  • Posts: 102
    • View Profile
Getter!
« on: October 23, 2013, 20:14:21 »

Tere.

Olen Getter, hetkeseisuga 22 aastane ja püüan olla igapäevaselt tegev sportlane. Blogi algatasin ilmselt samadel põhjustel nagu paljud - motivatsioon! Et saada minu lugu selgemaks, alustan ausast ajaloost, mõni ehk leiab inspiratsiooni, teised püüame mulle lihtsalt kaasa elada. :)

Spordiga alustasin alles 2012 aasta mais kui kodus koristades leidsin oma vanad rulluisud. Mõeldud tehtud ja uisutama sai mindud, päris hirmus oli, lahe! Teinekordki! Nii nagu elus asjad minema peavad, sai sealt alguse ka minu karjäär kiiruisutajana. Cherry pakkumise kaudu kinkis ema mulle 3 treeningut eratreeneriga, mis andis alles õige hoo sisse. Treener nägi minus midagi ja võttis mu oma tiiva alla.

Mis motiveeris mind neid uiske jalga panema oli minu tervislik seisund, mille suures osas olin endale ise tekitanud aga palju on selles ka süüdi lihtsalt halb geneetika. 14 aastaselt diagnoositi mul Juveniilne idiopaatiline reumatoidartriit - inimkeeli krooniline liigesepõletik, sealt edasi tulid ravimid mida minu tervis ei kannatanud ja nendest johtuvalt ka allergiad. Allergiatest kujunes astma sealjuures tänu ka minu omapoolsele panusele ehk suitsetamine. Ka üldine elustiil oli mul selle hetkeni klassikaliselt ebatervislik... rämpstoit, laiskus, jne. Ainus füüsiline liikumine seisnes senini minu töös puidufirmas pingitöölisena. Seal saingi aru kui kehvas seisus mu keha tegelikult on.

Peale seda suurt ülestunnistust endale hakkas kõik kohe paremuse poole liikuma. Jätsin suitsetamise ja hakkasin veel rohkem liikuma, võtsin osa ka paarist võistlusest rulluiskudel ja soetasin omale proffiuisud. 2012 augustis otsustasin töölt lahkuda ja jätkata õpinguid rakenduskõrghariduse omandamiseks. Kool tõi mind kokku teiste inimestega kes motiveerisid mind jõusaali minema ja õpetasid mulle tervisliku toitumise põhitõdesid. Jõusaalis avastati minu teine suur talent ehk jõud. Sellest ajast alustasin treeninguid ka jõutõstjana.

2013 suvi mattus 90% spordi alla. Juurde tuli veel maanteeratas, et mahutreeninguid teha, käisin oma lõbuks veel veelauda sõitmas jne. Kokku osalesin 15 erineval võistlusel. Üks neist ka jõutõstmises.
Parimad tulemused siiani:
Võru strongman GP 2. koht (kaal 60.3) 225kg (Kükk 85; surumine 40; tõmme 100). Kaotus võitjale 10kg (võitja kaal +20kg).
Rulluisusprint 200m 2x3. koht + 3. koht pikemas distantsis
Tartu Rulluisu maraton: Enda vanuseklassis 22. Naistearvestuses 50. Üldarvestuses 300 ringis. Startisin 806. numbriga

Esimese tegeva hooaja kohta võistlejana jään oma tulemustega rahule. Nüüd on sügis käes ja tagasi jõusaali. Koormustesti tulemusena on mu süda liiga suure pinge all ja pean kaalust kaotama 8-10kg (rasva mõõdeti 30%, kuigi selle mõõdu õiguses polnud mõõtjad väga kindlad). Seega on selle talve eesmärk fitness! Tellisin omale toitumiskava millega olen nüüd umbes kuuaega harjunud ja rutiini enamvähem klappima saanud. Tunnen, et kaalukaotust pole veel toimunud märgatavalt aga on mida oodata. See on ka koht kus jääb motivatsioonist puudu, mulle meeldib magus ja täiesti ebavajalikud rämpstoidud. Praeguse hetke kaal kõigub 57-60kg vahel.

Minu hetkeline treeningkava näeb ette 5 päeva nädalas trenni, millest 4 on jõusaali + 45min cardio. Praeguseks olen mõistnud, et minupuhul on kaalu langetamiseks vaja rohkem kui motivatsiooni. Inimesed on erinevad ja minu keha ei taha väga muutuda. Selleks, et saavutada soovitud tulemus, ma pean andma endast kõik. Kahjuks minu ümber olevad inimesed seda ei mõista vaid peavad vaimseks häireks. Olgu siis vaimne häire aga ma tahan jätkata sealt kus ma pooleli olen ja selleks ma pean oma kaalu alla saama, vastasel juhul on võistlusspordiga nägemist tänu südamele.

Mõni pildike ka jutu juurde. :)
« Last Edit: October 29, 2013, 22:46:39 by Getter »
Logged

Rammusten

  • Bonsuna Team
  • *****
  • Posts: 495
  • lõvi
    • View Profile
    • Youtube kanal
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #1 on: October 23, 2013, 21:05:54 »

Tere tulemast ja jõudu treeningutel :)
Logged
II taseme treener. Treeningkavad ning toitumisalane konsultatsioon. stenllohmus@hot.ee
Koduleht - https://www.facebook.com/rammusten/?ref=aymt_homepage_panel

A.J

  • ARCTIC SPORT
  • ****
  • Posts: 802
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #2 on: October 23, 2013, 21:23:26 »

Tere tulemast ka minu poolt.
Kes oli see treener kui saladus ei ole?
Ja teed talvel küll nn.fitnessi aga kas ikka saalis uisutamist ka?:)
« Last Edit: October 23, 2013, 21:35:53 by andreas »
Logged
Elu tuleb vötta mönuga

Getter

  • Posts: 102
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #3 on: October 23, 2013, 22:15:42 »

Ma ühtegi nime avalikustada ei tahaks aga võin privaatselt saata.
Saalis käin ka loomulikult sõitmas, nii palju kui võimaluste piires. Eelmisel talvel sai jääpeal ka pulli tehtud aga uisutamiseks on seda palju nimetada. :)
Logged

Sügiskülv

  • Lasnamäelt ja trammiga
  • ****
  • Posts: 314
  • Kui Bo
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #4 on: October 24, 2013, 08:00:59 »

Inimesed on erinevad ja minu keha ei taha väga muutuda. Selleks, et saavutada soovitud tulemus, ma pean andma endast kõik. Kahjuks minu ümber olevad inimesed seda ei mõista vaid peavad vaimseks häireks. Olgu siis vaimne häire aga ma tahan jätkata sealt kus ma pooleli olen ja selleks ma pean oma kaalu alla saama, vastasel juhul on võistlusspordiga nägemist tänu südamele.

Eks ta olegi vaimne häire. Aga pigem on see positiivsema poolsem häire, ses mõttes on ta suht ohutu, nagu ka suitsetamine.

Muidu sa oled hetkel lapse kehaga veel, et sul on kasvuhormoon piduris olnud veel siiani, võib-olla 25-nda eluaastani veel on piduris, aga õigepea tekib niikuinii selline füüsiline areng, et arened inimeseks, no ja siis on ka kehakaal sull hopsti +7kg juures. Ja see kõik juhtub õige pea. Seega vaevalt sa elus kaalu madalal hoida suudad, aga elame-näeme.

Lihtsalt minu spontaansed hommikused mõtted sellised.

Muidu aga toredat kirjutamist siin. :)
Logged
Kui Bonsuna.com portaalis veel figureerid, siis tee omad järeldused.

crimson

  • Posts: 1678
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #5 on: October 24, 2013, 09:30:08 »

Sügiskülvi jutt küll Sulle motti ei lisa. :D Ma küll usun, et saad hakkama.
Kui pikk Sa oled?
Logged
She loves him more than he will ever know.
He loves her more than he will ever show.

mari

  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #6 on: October 24, 2013, 10:05:26 »

Väga tubli oled! 
Logged
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #7 on: October 24, 2013, 11:11:27 »

Sügiskülv külvab igale poole oma "tarkusteri" laiali.
Aga tere tulemast Bonsuna foorumisse, jään blogi huviga jälgima! :)
Edu ja jaksu. :)
Logged
Break the rules, not the law, but break the rules. It is impossible to be a maverick or a true original if you’re too well behaved and don’t want to break the rules. After all, what is the point of being on this earth if all you want to do is be liked by everyone and avoid trouble?

Joker

  • Admin / Trainhard.ee
  • *****
  • Posts: 14087
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #8 on: October 24, 2013, 11:55:47 »

Tere tulemast ;)
Logged
On-Line personaalne treener: www.facebook.com/your.fitness.body

Alati diskreetne: www.erootikapood24.ee
Soodne ja kvaliteetne: www.toidulisandid.ee
Minu youtube kanal: www.youtube.com/trainhard

Getter

  • Posts: 102
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #9 on: October 24, 2013, 12:26:08 »

Väga meeldiv, et mind kenasti vastu võetakse siin.

Tekkinud on juba ka mõned küsimused, esitan neile ka vastused:

1)Minu pikkus on 158cm, mis puudutab hormonaalset taset ja selle töötamist.... ma parem ei kommenteeri seda teemat.

2)Esitati mulle privaatselt küsimus minu treeningmeetodite osas.

Ma treenin 2+3 süsteemiga (2 treening päeva + puhkepäev + 3 treeningpäeva + puhkepäev) + igal treeningpäeval 45min cardio vabal valikul.

Jõusaalis käin 2+2 ehk teise poole kolmas treening on vabal valikul taasatmise eesmärgil (nt. ujumine). Viienda treeningu jätan ära juhul kui käin laupäeval tööl tehases 8h, see on rohkem trenn kui mõne inimese nädala maht. :)

Mis puudutab kava, siis sellist kindlat paberile vormistatud asja mul ei ole. Ma armastan asjadesse loovalt suhtuda ja lähtun palju tunnetusest. Süsteem mul siiski on.

Esmaspäev - jõutõmme maksimumini + lisaharjutused (lisaharjutusi teen üldiselt 2-3 trapetsile, lailihasele, jne kõiki 20x5)
Teisipäev - harjutused kõhu ja külgede piirkonnale, biitseps ja sääred (võtsin sellise päeva kavasse kuna tänu ohtratele jõutõmmetele on selja tasakaal kõhu suhtes paigast ja tunnen, et see piirkond vajaks järgi aitamist. Harjutusi teen superseeriatena)
Kolmapäev - puhkan
Neljapäev - Õlad, rind, triitseps (Alustan püsti surumisega õlalt, kuna alles õpin harjutuse tehnikat pole ka numbreid veel. Rinnalt surumine maksimumini, kitsalt surumine triitsepsilt + mõni lisaharjutus eelnimetatud piirkondadele 20x5)
*Reede - jalad (Kõik harjutused 20x5. Kükk, sirgete jalgadega jõutõmme, jalatõsted trenažööril ja kui jaksu on, siis kas jalapress või hantlitega kõndimine)

*Jalapäev on minujaoks natukene eriline päev tänu uisutamisele. Kui muude lihasgruppidega lähtun maksimumist, siis jalgadega lähtun maksimaalsest korduste arvust. Kuna uisutamine nõuab jalgadest erilist jõu ja vastupidavuse kombinatsiooni, siis leian endajaoks sellise süteemi parim olevat.

Miks ma pole internetist ühtegi kava printinud? Leian, et iga inimene peaks oma soovid ja vajadused individuaalselt läbi mõtlema ja nende alusel kava koostama. Sellise sarnase kava järgi treenisin ka eelmise aasta aga sellel hooajal võtsin ühe päeva lisaks jõusaali ning tegin veel mõned parandused seoses jalapäevaga ning korduste arvude suhtes lisaharjutustel. Selline metoodika sobib mulle individuaalselt.

NB! Lugejatele siinkohal ka suur palve mitte minu treeningmetoodikasse sekkuda, kui me pole just isiklikul tasandil tuttavad ja sa oled minu filosoofiat pikema perioodi jooksul tundma õppinud. Ma tean juba omast käest, et mulle jubedalt meeldib inimesi õpetada ja enda meelest "aidata" aga teinekord nad ei vaja seda.
« Last Edit: October 24, 2013, 12:30:18 by Getter »
Logged

Liinu

  • Posts: 1489
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #10 on: October 24, 2013, 15:04:45 »

p6nev! 
tore näha üht kiiruisutajat siin. Ise olen küll selline väike harrastuss6itja ja p6hiline rullitamine jääb ikka sinna kevad-suvisele hooajale.
j6ut6mbesse edu! ehk v6tad ka m6nel v6istlusel Pärnus kunagi osa (siis saab pilgu peale visata). Paar nädalat tagasi just oli ka üks v6istlus siin pool :D
Logged
God Gives Talent. Works Transform Talent Into Genius.  /Anna Pavlova/

Getter

  • Posts: 102
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #11 on: October 24, 2013, 22:32:39 »

Sellel aastal ma tegelikult jõutõstmises võistlemisest endiselt ei hooli eriti. Ma leian, et pole päris tasemel veel, minu esmane prioriteet hetkel on kaalu langetada ja lihtsalt oma seniseid tulemusi hoida.

Selle nädala tegemistest veidi lähemalt ka.

Esmaspäeval oli seljapäev. Alustasin jõutõmmetest nagu ikka ja hakkasin rekordini jõudma. Tõmbasin oma 100kg maast lahti kui järsku trennikaaslased pistavad karjuma "uuesti!". Okei tegin uuesti ja kokku tuli hämmastav 3x100kg, mis on minu senise rekordi 105kg juures päris muljetavaldav tulemus. Oodata on uut rekordit varsti. Tegin veel tõmbeid platvormi pealt, et jalapealt tõmmet treenida aga üldiselt ülejäänud trenn läks tavalise rutiini kohaselt.

Teisipäeval tundsin, et olen tegelikult väsinud veel aga võtsin kogu oma tahte kokku ja käisin esialgu Võrus rattaga poes (ca 10km edasi-tagasi) ja kirusin külma, tegelikult sai seda juba esmaspäeval tunda, et rattahooaeg hakkab lõppema. Jõudsin koju ja mõtlesin, et mida oma cardioga teha. Ujuma ei saanud minna kuna riided on kodulinnas Tartus ja sai siiski rattaselga tagasi istutud ja see tunnike külmetamist üle elatud. Jõusaal läks sujuvalt, tegin oma kohustusliku kava läbi aga suurt motivatsiooni ülepingutada polnud.

Kolmapäev - PUHKUS! Kõik lihased on haiged... see ongi minu omapära jõusaali hooajal, koguaeg miski valutab 24/7, ma naudin seda tunnet sest siis on teada, et ma olen endast maksimumi andnud igas trennis. Päeva magasin maha otseses mõttes.

Neljapäev ehk täna, alustasin õlalt surumisega ja jätkasin rinnalt surumisega. Kuna meil oli täna saalis külalisesineja, siis sain väga palju väärt õppesõnu temalt tehnika osas. Fakt on see, et korrektset tehnilist asendit mina välja ei paindu. Üldiselt on praegu hea tunne, homme on oodata tulemusi lihasevalu näol. Cardioks tegin 45min sõudeergomeetril, kohutavalt nüri aga mis parata... tuleb teha. 

Logged

Getter

  • Posts: 102
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #12 on: October 27, 2013, 20:52:33 »

nonii, lõpuks leidsin aja, et väikene kokkuvõte ka ülejäänud nädalast teha!  :)

Reede oli vinge! Kohtusin vana sõbraga ja otsustasime koos saali minna. Meelitati mind Tartu Lõunakeskuse MyFitnessi. Kuna külastajale esmaselt vaid 3euri, siis läksin ideega kaasa.

Trenni alustasin rahulikult kuna hommikusest 5km jooksust oli veel jalg veider (jooksmine on vist üks väheseid asju mida ma reaalselt ei jõua teha) võtsin asja rahulikult. Kükid 35kg 10-15x seerias ja siis tuli sõber vaatas lolli näoga, et miks nii vähe kilosid kangil. "Potentsiaali raiskamine" vot täpselt sellised sõnad lausuti, mis siis ikka panin kilosid juurde aga kuna ma pole sellel hooajal kükiga endiselt "sina" peale saanud, siis piirdusin vaid 55x2 sooritusega. Kõrvaltvaatajale ei jätnud ka see suure pingutuse muljet.. eks ta loogiline on, mu vana rekord on siiski 85kg ja sinnagi jäi varu veel sisse. Ma pean tunnistama, et kükki ma kardan teha, kui on sidemed peal, siis on jutt teine aga kuna mul isiklike sidemeid pole, siis mul jääb mingi kriitilise koha peal asi alati pooleli.

Pidu jätkus sirgete jalgadega jõutõmbega 30kg 20x5, liiga lihtne.. tuleb kilosid juurde panema hakata. Peale tõmmete lõppu lohistati välja uus põnev asi minu jaoks... Kelk! Uisutajana leian, et see on üks ideaalsemaid harjutusi siiani mida ma teinud olen. Kindlasti mõtlen mingisuguse alternatiivi ka oma kohalikus saalis selle jaoks välja. Kelgu peal oli parajasti 50kg ketas, mis oli täpselt paras, umbes 2-3 soorituse ajal tundsin kuidas ma hakkan kustuma, kõrvad läksid lukku ja tatt kurgus paksuks aga ei andnud alla ja tegin oma kohustuslikud 5 kordust ära.

Edasine siirdusin trenažööridele, kõigepealt mingi alternatiiv jalapressile kuhu sain vaid 40kg raskusi panna oma tavalise kahekümnelise seeria jaoks, harjutus iseenesest tundus huvitav aga tohutult harjumatu. Minu maitse eelistab siiski klassikalist jalapressi. Tegin ka jalatõsteid 20x5 ja peale seda olin küpse. Riietusruumini jõudmiseks oli vaja ületada korruse jagu treppe, mis ei olnud sugugi minu sõbrad. Praeguse seisuga ma pole 2 päeva normaalselt kõndinud veel.

Trennist koju jõudes läks kogu aur kuni magamaminekuni kokkamise peale, kuna eeloleva tööpäeva tarvis oli vaja veel 3 einet valmistada. Toidud valmis, magama! Äratus 4.45 ja võis uus päev alata. Kuna tööl polnud ammu käinud, siis 8 tundi seista koos värske mälestusega reedesest jalapäevast oli julm. Kui miskit oli vaja põlvest altpoolt kätte saada, siis tahtis pisar silma tulla, jalad lihtsalt ei paindu  :D. Töölt koju jõudes olin küpse, sõin ja kukkusin magama tunnikeseks. Ka sotsiaalne elu tahab pisut elamist saada, siis peale ärkamist oli vaja veel mõneks tunniks linna ronida ja inimesi näha aga see oli ka kõik milleks ma suuteline olin.

Täna oli jõhker plaan, et vajun diivanisse ja sealt ei tõuse enne kui on vaja kooli minna, nii see päris ei õnnestunud. Diivanit sain puudutada vaid maksimum tunnikeseks, ülejäänud ajast siiberdasin ringi. Lükkasin puhkamise õhtusse ja tuleb tunnistada, et päris hea rahulik on ühiselamus küünlavalgel kirjutada ning lõõgastuda. :)

Natukene pildimaterjali ka minu tegemistest, kronoloogilist järjestust neil ilmselt ei ole.
Logged

Kiilakas1991

  • SPARTA SPORDIKLUBI
  • ****
  • Posts: 709
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #13 on: October 29, 2013, 20:39:18 »

Korralik jõusaali hunt  :D
Edu treeningutel ja ära end suurte raskustega vigasta  :)
Logged

Getter

  • Posts: 102
    • View Profile
Re: Getter! Minu saavutused ja raskused.
« Reply #14 on: October 29, 2013, 22:21:31 »

Siiani pole ennast eriliselt vigastanud, väikesed rebestused siit sealt ehk... sellel aastal mingeid suuri raskuseid pole ligutanud ka veel. Ilmselt kevade poole hakkan jõudu kasvatama hooaja alguseks. Ainult baasharjutusi punnitan rekorditeni, vundament ei tohi selle suure aeroobika tõttu ära kaduda! ;D

Trennist siis nii palju, et esmaspäeval proovisin uut tõmberekordit 110kg teha, tuli natukene maast lahti aga kuna reedest on reie tagumine täiesti kaputt omadega endiselt, siis sinna taha jäi ka uus rekord. Selle nädala otsustasin kergemalt võtta veits ja lihaseid remontida. Cardioks hakkasin jooksmist proovima, iga korraga läheb veidi lihtsamaks juba. Üldiselt trenniga on kõik hästi ja hakkan oma hullumeelse elutempoga pisut harjuma ka. Saalis käies tunnen kuidas 2h sisse suudan järjest rohkem erinevaid harjutusi ära mahutada ja see on super! Alguses ma olin pisut mures, et trenni jooksul ainult 3-4 erineva harjutusega ei jõua kaugele, mõned lihasgrupid jäid katmata.

Kaalulangus hetkeseisuga on pausil, ei teagi miks... toitumine on kõik paigas ja isegi terve nädalavahetuse kodus koos kõigi ahvatlustega suutsin ilma rämpsuta üle elada (hommikune kaal täna 58kg). Visuaalselt ütleks, et võib olla ehk on veidi kuivemaks tõmmanud aga ma ilmselt rohkem kujutan seda lugu omale ette suurest kinnisideest. Tahaks vormist siia korralike pilte ka postitada aga ma olen liiga tagasihoidlik, et kedagi paluda fotograafiks, saate ühe hädise trapetsipildi ainult.  :-[.
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 11   Go Up
 

Kaubamaja
youtube