wxxx24
BONSUNA FOORUM
 Language:
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

TRANSLATE POSTS TO ENGLISH (google translate)
NB! FOORUMIS PILTIDE NÄGEMISEKS PEATE OLEMA SISSELOGITUD!
NB! YOU MUST "LOG IN" TO SEE ALL PICTURES!

-40 -50% Coco
Pages: 1 [2] 3 4 ... 11   Go Down

Author Topic: M: D3 vitamiin kõige vajalikum ja asendamatum!  (Read 131621 times)

Traks

  • CORSA GYM
  • ****
  • Posts: 575
  • 326 LBS weight Viking
    • View Profile
    • WPC WPO Powerlifting
Re: M: D3 vitamiini 125μg 300tbl Aastalõpu pakkumine!
« Reply #15 on: December 26, 2011, 17:33:19 »

sain ka timo käest purgi d3 vitmiini, ei osanud ka midagi arvata leidsin suht huvitava artikkli

D-vitamiini puudus kummitab Eesti elanikke
 
Üks suuremaid riske on see, kui inimesed ei usu, et on võimalik või ei tea, kuidas vältida haigestumisi ja muuta elu kvaliteeti.
Kuna keemiliselt toodetud ained ja preparaadid on kordades odavamad, siis kõik suuremad toiduainete tööstused ja ravimitootjad püüavad kasumi saamiseks naturaalsed inimsõbralikud koostisained asendada keemilistega.
Vastukaaluks on tervisest hoolivate firmade ja ka soovitusturunduse meetodit kasutavate ettevõtete poolt pakutavad loodustooted. Kuid loodusliku ja puhta eest tuleb maksta kõrgemat hinda. Lisaväärtuseks on kujunenud rahva harimine elukvaliteedi ja heaolu saavutamise valdkonnas. Minule isiklikult teeb meelehärmi Ravimiameti aktiivne tegevus looduspreparaatide keelamisel.

Alljärgnev lühikokkuvõte D-vitamiinist käsitleb järgmisi teemasid:

1. Miks on D-vitamiin eriti oluline Eesti elanikele?
2. D-vitamiini puudusest tulenevad terviseriskid.
3. Tavalisest toidust ei saa D-vitamiini piisavalt.
4. Päevane D-vitamiini vajadus.
5. D-vitamiini ületarbimisest.
6. D-vitamiini funktsioonid.
7. D-vitamiini taseme ja haiguste seos.

Miks on D-vitamiin eriti oluline Eesti elanikele?

D-vitamiini puudus on eesti elanikkonnale tõsine oht. Eesti asub 57. ja 60. laiuskraadi vahel. Meie suved on lühikesed ja päike käib madalalt. Seetõttu saame D-vitamiini päikesest vähe. Ajavahemikus novembrist märtsini ei omista siinsed inimesed päikesest midagi. Soojemal ajal on päikese efektiivsuse aeg üsna piiratud ja mõjub kõige rohkem ajavahemikus 10:00 – 14:00, kuid seda võib veelgi piirata pilvisus, kehakate, vanus ja muud tegurid.

On tõestatud, et Põhjamaades kannatavad D-vitamiini puuduses ca 70-80% elanikest. Uuring Maine’s sedastas, et isegi niisugustes päikeselistes paikades nagu India, Türgi ja Liibanon on 30-50 % lastest veres D-vitamiini alla normi (20 nanogrammi/ml kohta).

D-vitamiini puudusest tulenevad terviseriskid

Viimaste aastate jooksul avaldatud uurimuste tulemused on näidanud, et D-vitamiini vaegust on põhjust seostada 17 vähivormi, eriti rinna-, käärsoole-, eesnäärme- ja kopsuvähiga, aga ka teiste haigustega, nagu I tüübi diabeet, astma ning isegi gripi ja veel paljude teiste haigustega.

Health Professional Follof-up Study (HPFUS) uuring, mida juhtis dr Edward Giovannucci, tegi kindlaks, et uurimisalused mehed, kellel oli D-vitamiini vaegus (alla 15 ng/ml), said südamerabanduse/infarkti 242 protsenti tõenäolisemalt meestest, kelle D-vitamiini tase oli vähemalt 30 ng/ml.

2008. aasta seisuga on Eesti Euroopa Liidus südame-veresoonkonna haigustesse suremise edetabelis esimesel kohal. Tõenäoliselt on D-vitamiini vaegus üheks põhjuseks.

Arenenud maades põhjustavad 60-70% surmajuhtumitest sellised haigused nagu vähk, veresoonkonna haigused ja I tüübi diabeet. 19 D-vitamiini vaegust puudutava uurimuse põhjal selgus, et D-vitamiini võtvate inimeste suremus mitmesugustesse haigustesse on väiksem nende omast, kes D-vitamiini ei võta.

Epidemioloogilised uurimused on näidanud, et näiteks I tüübi diabeeti haigestumise tõenäosus on meie laiuskraadidel 400 korda suurem, kui Venetsueelas.

Paljud uuringud on kindlaks teinud, et D-vitamiin pakub kaitset mitmete haiguste vastu, alates lihtsast nohust kuni vähini.

Täna väidavad mitmed Rootsi arstid ja teadlased, et D-vitamiini puudus on seotud kõrge autismi- ja depressioonitasemega Põhjamaades (trüki Google otsimootorisse „d-vitamin in sweden“ ja vaata mitmeid viiteid, sealjuures UPI.com teaduslikku uuringut).

Selle tõttu on eriti oluline, et lapsed alates imikueast saaksid igapäevaselt D-vitamiini lisa minimaalselt 400-1000 IU-d (IU on rahvusvaheline mõõtühik), mida soovitavad ka Eesti arstid. Noored alates imikueast on suuremas riskirühmas ning D-vitamiini vähesust organismis nooruspõlves arvatakse olevat seotud bipolaarsuse, depressiooni ja skisofreenia riskidega hilisemas eas.

D-vitamiini defitsiidiga seostatakse järgnevaid vaeguseid:

• Lihaste nõrkus.
• Kurnatus või kergesti väsimine.
• Raskustunne jalgades.
• Depressioon.
• Krooniline lihaste ja/või luude valulikkus.
• Sagedased infektsioonid.

Tavalisest toidust ei saa D-vitamiini piisavalt

Kuna tänapäevased toidud ja toidusaadused ei anna meile piisavalt vitamiine (põldude ülekultiveerimine ja vähene mineraalide sisaldus muldades, saagi varajane ärakorjamine, töötlemisel kaduma läinud toiteväärtused jne), kuid meie organism tarbib neid pidevalt, siis vajame lisaks tavapärasele toidule vitamiinide lisaannustamist.

Allpool illustreeriv näide, millised toitained kui palju D-vitamiine annavad.

Toit D-vitamiini sisaldus (IU ühes portsjonis)

Küpsetatud lõhe, 100 g 360
Tuunikala õlis, 100 g 200
Sardiinid õlis, 100 g 250
1 muna (D-vitamiin on munakollases) 20
Küpsetatud maks, loomaliha, 100 g 15
Sveitsi juust, 30 g 12

Paljudes riikides rikastatakse mitmeid toite D-vitamiiniga (piim, hommikusöögihelbed jne), et D-vitamiini vaegust rahva seas parandada, kuid Eestis selliseid toite ei ole.

Päevane D-vitamiini vajadus

Eestis on lubatud D-vitamiinitablettide müük, mille üks tablett ei ületa 400 IU-d. Samas võib näha Euroopas ja üle maailma müügil vitamiinitablette, mille ühe tableti sisaldus on ka 1000, 2000 või 5000 IU-d.

Eesti Osteoporoosihaigete Liidu kodulehekülg ütleb, et minimaalne päevane vajalik kogus on 1000 IU-d päevas.

Rahvusvahelised teadlased ja arstid soovitavad tarbida igapäevaselt 2000 IU-d D-vitamiini päevas. Paljud soovitavad isegi 3000-4000 IU-d päevas (loe lisaks internetist ja vikipeediast).

On tõestatud, et 30ndates aastates meesterahvas tarbib päeva jooksul ära 3000-4000 IU-d D-vitamiini.

Lisamärkus: 400 IU-d = 10 mikrogrammi.
2000 IU-s on 50 mikrogrammi D-vitamiini. Võrreldes 50 mikrogrammi suurust kogust tavalise aspiriinitabletiga, milles on 320 milligrammi toimeainet, on näha, et isegi 2000 IU-d ei ole hiiglaslik kogus, vaatamata sellele, et rahvusvaheline ühik IU tundub olevat suur.

Tasub teada, et päikese käes viibimisest saab inimene ilma kaitsekreemideta ning ilma üle-keha riidekateteta loomulikul teel 10 000 – 15 000 IU-d 15 minuti jooksul. Sealjuures ei ole ületarbimine ohtlik, sest ülejääk blokeeritakse nahas asuva melaniini abil (melaniinisisalduse taset näitab naha pruunisuse aste). Seega, mida kõrgem on melaniin, seda vähem saab inimene D-vitamiini päikesest loomulikul teel. Seetõttu on riskirühmas tumedanahalised, kes saavad päikese kaudu kätte vähem D-vitamiini.

D-vitamiini omistamiseks on oluline UV-kiirguse nurk, mis on kõrgetel laiuskraadidel madal, mistõttu seda saab enamalt jaolt kindlatel aastaaegadel (Eestis suvekuudel) ja ajavahemikel (Eestis ca 10:00-14:00, muu aja UV-kiirguse tase on madal).

Kuna üldised uuringud näitavad D-vitamiini puudust ka päikeserohkel ajal 30-40 % rahvastikust, näitab see, et ei tasu loota ainult päikeselisele ajale. „D-vitamiini revolutsioon“ autor dr Soram Khalsa soovitab D-vitamiini suvel lisaks tarbida omal valikul, kuid teha seda kindlasti sügisest suveni.

D-vitamiini ületarbimisest

Ületarbimise oht on väike: selleks peaks tarbima 50 000 IU-d igapäevaselt mitme kuu jooksul. Alles 3-4 kuu jooksul võib tekkida kõrvalnähte, nagu iiveldus, kõrge vererõhk, sügelus, kõhuvalu, lihasnõrkus, väga tugev janu. Sellisel juhul tuleb pöörduda arsti poole, ravi on lihtne ning kestab 1-3 päeva.

Ületarbimise juhtumeid on ülimalt vähe. Ameerikas on teatatud ühest juhtumist, kus patsient võttis kahe aasta jooksul iga päev D-vitamiini 150 000 IU-d. Kui ta haiglasse viidi, selgus, et tema D-vitamiini tase veres oli üle 500 ng/ml (mõistlik suhe oleks 30-40 ng/ml), kuid pärast paaripäevast toetavat ravi, mille käigus langetati organismi kaltsiumisisaldust, lasti ta haiglast välja.

D-vitamiini funktsioonid

D-vitamiin on tegelikult tugev steroidhormoon, mis reguleerib geeniekspressiooni, olles võimeline mõjutama umbes 200 geeni.

D-vitamiini retseptoreid on paljudes kudedes ja organites, enam kui 200 geeni sisaldavad D-vitamiinile reageerivaid elemente. See on ainus niisugune aine organismis ja teadlased on avastanud, et sel on palju parandavaid ja toetavaid funktsioone suurema osa kudede ja rakkude jaoks. Suurem osa organeid reageerib D-vitamiinile. See tähendab, et nende organite rakkudel on võime D-vitamiini toimel bioloogiliselt aktiviseeruda. Seega toob D-vitamiin rakud tervele „elule“ ning aitab kaasa nende täisväärtuslikule funktsioneerimisele, sealhulgas võib kiirendada kudede ja rakkude tervenemist ning takistada rakkude muutumist halvaloomuliseks (vältida vähiriski).

D3 vitamiin (mis on D-vitamiini oluline aktiivne vorm, mistõttu soovitatakse D-vitamiini tablettide korral just D3 vitamiine) ringleb veres ja stimuleerib koostöös soolerakkudega kaltsiumi imendumist. See näitab kaltsiumi taset veres, mis omakorda hoiab luud terved ja tugevad. On leidnud tõestust, et D-vitamiini vaegus ehk tase alla 20 ng/ml korral imendub toitainetest või vitamiinidest omandatud kaltsium vaid 10-30% ulatuses.

D-vitamiini taseme ja haiguste seos

Allpool mõningaid näiteid D-vitamiini taseme ja haiguste vahel:

Haigus või mõju D-vitamiini tase

Rahhiit ja osteomalaatsia 15 ng/ml
Kõrvalkilpnäärmete hormoonide taseme mahasurumine 20-30 ng/ml
Sooletraktist kaltsiumi imendumise optimeerimine 34 ng/ml
Neuromuskulaarse sooritusvõime paranemine vanemas eas 38 ng/ml
Sise-elundkonna vähivormidesse haigestumise vähenemine 38 ng/ml
50% väiksem oht haigestuda käärsoolevähki 33 ng/ml
50% väiksem oht haigestuda rinnavähki 52 ng/ml

Juba päevase minimaalse D-vitamiini 400 IU lisatarbimine võib parandada tervislikku seisundit ja vähendada erinevate haigestumiste riske.

Logged
2x Juuniorite maailma meister lamades surumises +140kg
Marko Traks aitavad Võiduni:           

Ränduri pubi, rantipol, pulsikellad.ee, risti 7, Genetair, Lõuna laenud, capital inkasso, Riivits legal and finance, Volante, CorsaGYM, Võru raskejõustikuklubi "STRONGMAN",

Madman

  • Bonsuna Team
  • *****
  • Posts: 5746
    • View Profile
    • Mad Moments Media
Re: M: D3 vitamiini 125μg 300tbl Aastalõpu pakkumine!
« Reply #16 on: December 27, 2011, 22:49:06 »

Take vitamin D3 Not the flu Shot!
Logged
Never say never!

Joker

  • Admin / Trainhard.ee
  • *****
  • Posts: 14087
    • View Profile

Viimaseid uuringuid D3-vitamiini maailmast ;)

D-vitamiini tarbimine tõstab testosterooni taset ja seeläbi ka kehalist jõudu. Kui Sa ikka veel arvad, et D-vitamiin on pelgalt abivahend luustiku tugevdamiseks, siis võta nüüd teadmiseks, et see vitamiin mängib väga olulist rolli just lihaskonna tugevuse arendamisel ja keharasva langetamisel.

Kaks uut uuringut tõestavad D-vitamiini efektiivsust igati. Saksa teadlased on avastanud, et meestel, kelle organismis oli kõrgem D-vitamiini tase, omasid ka erakordselt kõrget testosterooni ning madalat suguhormoone siduva globuliini (SHBG) taset, samas kui madal D-vitamiini tase organismis rääkis just vastupidist. Madal globuliini tase tähendab, et organismis esineb rohkem vaba testosterooni mõjutamaks lihaskasvu.

Teine uuring leidis aga, et noorte naiste madal D-vitamiini tase organismis on seotud kõrgema keha rasvaprotsendiga ja rasv oli kogunenud nii naha alla kui lihaskonda. See omakorda tähendas, et nad mitte ei omanud rohkem keharasva vaid ka nõrgemaid lihaseid.
 
Saamaks piisavas koguses D-vitamiini, tõstmaks nii testosterooni taset kui lihasjõudu, tarbi 2000-5000 IU D-vitamiini päevas koos toidukorraga.



Kuigi toitumine paigas, siiski võib olla madal testosteroonitase (väiksem jõud, rohkem keharasva, madalam sooritusvõime voodis) ollagi pelgalt D3 vitamiini puudusest põhjustatud. Mõelgem sellele!

joker@bonsuna.com
Logged
On-Line personaalne treener: www.facebook.com/your.fitness.body

Alati diskreetne: www.erootikapood24.ee
Soodne ja kvaliteetne: www.toidulisandid.ee
Minu youtube kanal: www.youtube.com/trainhard

Joker

  • Admin / Trainhard.ee
  • *****
  • Posts: 14087
    • View Profile

Elo Lember, perearst

Viimastel aastatel on selgunud, et meie kliimas pole puudu niivõrd kaltsiumist - selle saame piimatoitudest ja juurikatest kätte - kui just D-vitamiinist.


D-vitamiini saame me kalast, võist, munakollasest ja maksast siiski ebapiisavalt ning ka päikesekiirgust, mille toimel D-vitamiin nahas moodustub, on liiga vähe. Me kõik peaksime talvekuudel (täpsemalt r-tähega kuudel) D-vitamiini kogust suurendama. Lisaks luude tugevdamisele on D-vitamiinil väga tähtis roll meie immuunsüsteemi kindlana hoidmisel. Immuunsüsteemi ajab omakorda tasakaalust välja pidev negatiivne stress, lühidalt öeldes see va kapitalism, kus igaüks peab võitlema "koha eest päikese all". Rikkis immuunsüsteem ei tunne enam ära võõrrakke ja ei hävita neid õigeaegselt (tekib vähk) või muutub hoopis ülemäära aktiivseks rünnates ja kahjustades meie normaalseid kudesid: reumatoidartriidi puhul liigeseid, polüskleroosi puhul aju, türeoidiidi korral kilpnääret. D-vitamiiniga ei õnnestu neid raskeid haigusi ravida, küll aga ära hoida.

D-vitamiin on rasvlahustuv vitamiin, mistõttu organism peab selle omastamiseks saama piisavalt rasvu. Loomulikult on kasulikumad kalarasv ja taimsed rasvad, sest loomne rasv kergitab kolesteroolitaset ja ummistab veresooni.
Logged
On-Line personaalne treener: www.facebook.com/your.fitness.body

Alati diskreetne: www.erootikapood24.ee
Soodne ja kvaliteetne: www.toidulisandid.ee
Minu youtube kanal: www.youtube.com/trainhard

Timo Majuri

  • Admin / Trainhard.ee
  • *****
  • Posts: 4754
  • WR RAW 231kg,WR Single Ply 300 ,WR BenchP 330kg
    • View Profile
    • www.seksitori.fi

Ma andsin omale emale ja paarile tuttavale kinkiks.Ise võtan juba pikemad aega D vitamiini koos hommikusõõgiga ja loodan et seal rasva piisavalt :D
Logged
Aasta 2013 Maailmameister Surumises tulemustega 231kg särgita Maailmaennatus ja 330kg särgiga maailmaennatus tulemustega. Aastal 2015 Euroopa Mester.
----------------------
" Teeme trenni edasi ja vaatame mis saab? "
----------------------
Meie Sponsor: http://www.hotlips.ee

MaikoH

  • Bonsuna Team
  • *****
  • Posts: 364
  • Live for nothing or die for something.
    • View Profile

Kas üks tablett päevas on piisav ? Ise võtan hommikul peale sööki.
Logged

Joker

  • Admin / Trainhard.ee
  • *****
  • Posts: 14087
    • View Profile

Kas üks tablett päevas on piisav ? Ise võtan hommikul peale sööki.

Eesti teadlased soovitavad 8000-9000IU'd päevas. Kuna ühes tabletis on 4000IU, siis oleks hea võtta päevas 2 tükki. Kõige lihtsam võtta hommikusöögiga, siis kindel rutiin ja ei unusta ära.
Logged
On-Line personaalne treener: www.facebook.com/your.fitness.body

Alati diskreetne: www.erootikapood24.ee
Soodne ja kvaliteetne: www.toidulisandid.ee
Minu youtube kanal: www.youtube.com/trainhard

jaanuspeet

  • Posts: 469
    • View Profile

Eesti teadlased soovitavad 8000-9000IU'd päevas. Kuna ühes tabletis on 4000IU, siis oleks hea võtta päevas 2 tükki. Kõige lihtsam võtta hommikusöögiga, siis kindel rutiin ja ei unusta ära.

Kes ja kus nii soovitas?
Logged

Joker

  • Admin / Trainhard.ee
  • *****
  • Posts: 14087
    • View Profile

Kes ja kus nii soovitas?


Seda rääkis mulle Fred Antson kui ostis D3 vitamiini viimati :) Tema sõnades pole vist ilmselt väga vaja kahelda. Paraku täpsemalt ei uurinud, :)

http://www.fredantson.com/
« Last Edit: September 13, 2012, 14:21:45 by Joker »
Logged
On-Line personaalne treener: www.facebook.com/your.fitness.body

Alati diskreetne: www.erootikapood24.ee
Soodne ja kvaliteetne: www.toidulisandid.ee
Minu youtube kanal: www.youtube.com/trainhard

kristo1979

  • Posts: 835
    • View Profile
Re: M: D3 vitamiini 100μg (4000IU) 300kps
« Reply #24 on: September 13, 2012, 16:04:07 »

Miks tema sõnades kahtlema ei peaks ? Sest ta on Fred Antson v ? irw
Logged

Joker

  • Admin / Trainhard.ee
  • *****
  • Posts: 14087
    • View Profile
Re: M: D3 vitamiini 100μg (4000IU) 300kps
« Reply #25 on: September 13, 2012, 16:11:30 »

Miks tema sõnades kahtlema ei peaks ? Sest ta on Fred Antson v ? irw

Miks ta peaks sellise asja välja mõtlema või üldse mainima, sest lihtsalt tuli jutuks. Ju oli kusagilt siis lugenud või telekast näinud vahet pole ju. Aga nuh keegi ei sunni uskuma ja targutada võib alati iga asja kallal irw irw .. jube pirn  :D :)

* Lihtsalt selgituseks niipalju, kes ei tea, et Fred on lihtsalt üks tuntumaid treenereid ja toitumisgurusid Eestis.
« Last Edit: September 13, 2012, 16:14:45 by Joker »
Logged
On-Line personaalne treener: www.facebook.com/your.fitness.body

Alati diskreetne: www.erootikapood24.ee
Soodne ja kvaliteetne: www.toidulisandid.ee
Minu youtube kanal: www.youtube.com/trainhard

kristo1979

  • Posts: 835
    • View Profile
Re: M: D3 vitamiini 100μg (4000IU) 300kps
« Reply #26 on: September 13, 2012, 16:26:03 »

Ei näegi mõtet vaidlema hakata, lihtsalt huvitas, miks. Sain vastuse oma kysimusele ;)
Logged

jaanuspeet

  • Posts: 469
    • View Profile
Re: M: D3 vitamiini 100μg (4000IU) 300kps
« Reply #27 on: September 13, 2012, 20:34:38 »

Miks ta peaks sellise asja välja mõtlema või üldse mainima, sest lihtsalt tuli jutuks. Ju oli kusagilt siis lugenud või telekast näinud vahet pole ju. Aga nuh keegi ei sunni uskuma ja targutada võib alati iga asja kallal irw irw .. jube pirn  :D :)

* Lihtsalt selgituseks niipalju, kes ei tea, et Fred on lihtsalt üks tuntumaid treenereid ja toitumisgurusid Eestis.

No vaevalt, et telekast nägi. Aga tänan, seda teada tahtsingi.
Kõike ei tasu kullana võtta, aga mõnda asja hõbedana ikka  8)
Logged

Joker

  • Admin / Trainhard.ee
  • *****
  • Posts: 14087
    • View Profile
Re: M: D3 vitamiini 100μg (4000IU) 300kps
« Reply #28 on: September 13, 2012, 20:47:18 »

No selleks ei pea eriline intellektuaal olema, et isegi siin loogilist järeldust teha. D3 kohta on artikleid ja uuringuid lademetes ja need tehtud seal kus päikse vahelduseks paistab ja aastaringi põhimõtteliselt. Eestis on üle poole ajast pime ja loogish, et vajadus ka selletõttu suurem. Minule iseenesest täiesti ükskõik, mida keegi usub või mitte :)
Logged
On-Line personaalne treener: www.facebook.com/your.fitness.body

Alati diskreetne: www.erootikapood24.ee
Soodne ja kvaliteetne: www.toidulisandid.ee
Minu youtube kanal: www.youtube.com/trainhard

maleva

  • Posts: 369
    • View Profile
Re: M: D3 vitamiini 100μg (4000IU) 300kps
« Reply #29 on: September 16, 2012, 16:29:11 »

http://tasakaal.info/D.html
Logged
Pages: 1 [2] 3 4 ... 11   Go Up
 

Kaubamaja
youtube
anything