wxxx24
BONSUNA FOORUM
 Language:
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

TRANSLATE POSTS TO ENGLISH (google translate)
NB! FOORUMIS PILTIDE NÄGEMISEKS PEATE OLEMA SISSELOGITUD!
NB! YOU MUST "LOG IN" TO SEE ALL PICTURES!

-40 -50% Coco
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Õige raskuste valik treeningul, erinevad meetodid ?  (Read 1695 times)

Anttti

  • Posts: 8
    • View Profile
Õige raskuste valik treeningul, erinevad meetodid ?
« on: September 26, 2010, 12:57:36 »

Olen tähele pannud et mõned kasutavad treeningul keskmisi raskusi  60%-75% kordusmaksimumist aga osad 80%-101%. Klassikaliselt kulturismi treeningul kasutataksegi keskmisi e. submaksimaalseid raskusi ja kordusmeetodit. Mõned siinses foorumis figureeriad on ajanud selle piiri üsna häguseks tehes treeningut nn punnitamise: peale kellel suurem hantel käes ja silmad rohkem punnis selle ka parim tulemus , kui see eesmärgiks kas siis pole mõtet spetsialiseeruda tõstmisele kus ongi tähtis tõstetava raskuse suurus? Selle tulemusel on neid punnitajad päris paljudes jõusaalides eriti noorte seas näha, kuid tulemused visuaalselt jäävad sinna kesiste hulka. Võrdluseks võin tuua Andrei Abrossimovi kes oma treeningus kasutab just mitte kõige suuremaid raskusi kuid näeb siiski väga atleetlik ja esteetiline välja? Ja  selle foorumi kasutajaskonna suur iidol Jari Mentula kes teeb treeningu esimesed baastõsted mõned kordused ülisuurte raskustega,arvatavasti jõu säilitamise seisukohalt ja ülejäänud on selline tüüpiline kulturismitreening Ja silmas tuleb pidada ka seda, et enamus rauatõstjad paneb oma tulemustele ka mõne % alati juurde mis puudutab treeningraskusi. Silma on hakanud see et mõni tegelane kasutab 10 korduse tegemiseks raskust 180 kg ja maksimaalne tulemus jääb sinna 200kg juurde, siin tekib ju mingi vasturääkivus? Ühesõnaga kellel häid ja asjalikke mõtteid antud teemal laske tulla.
Logged

Paju Tom

  • FITNESS4U Sport Club
  • ****
  • Posts: 1223
    • View Profile
Re: Õige raskuste valik treeningul, erinevad meetodid ?
« Reply #1 on: September 27, 2010, 20:36:44 »

Mõistlik oleks kasutada nn. treeningu periodiseerimist. Üheks võimaluseks on iga kolme tugeva treeningnädala järel teha üks kergem nädal, kus seeriate arv jääks 60% endisest ja raskused kuskil 70% juures. Teiseks võiks olla selline skeem kus
kaks nädalat treenitakse 15 kordusega seerias, järgneb kaks nädalat10 kordusega ja siis kaks nädalat 6 kordustega. Peale seda taastav nädal. Alustades uut 7 nädalast tsüklit on loodetavasti raskused tõusnud. Kolmas võimalus (mida ka ise kasutan) on skeem:1 nädal on madalad kordused;2 nädal kõrged kordused;3 nädal püramiidseeriad;4 nädal superseeriad ja kogu tsükkel uuesti.
Pages: [1]   Go Up
 

Kaubamaja
youtube
anything